A Junts per Sant Just volem i defensem la regeneració
democràtica, la transparència i la participació com a eixos de treball
dins de qualsevol organització. Per extensió, ho apliquem al Govern Municipal.
Com a
conseqüència hem impulsat la Regidoria de Participació i Xarxes Socials,
la qual dirigim, on apostem per una administració local que té la
responsabilitat de liderar les polítiques públiques de major proximitat
amb les persones.
Sortir ara en defensa de la transparència, la
participació i l'ètica en la gestió pública pot semblar oportunista
degut a la (malaurada) proliferació de casos com Pallerols, Mercuri,
ITV, Bárcenas, Método 3, ... . No és la nostra intenció ser oportunistes
sinó tot el contrari. Els ciutadans de Sant Just han de saber què fa
l'Ajuntament i, sobretot, COM ho fa.
Per exemple: ens els darrers mesos hem treballat en la revisió del Reglament de Participació Ciutadana per
tal d'actualitzar-lo ja que datava de l'any 1989. Ha estat un procés
obert a entitats, persones individuals i grups polítics de l'oposició.
Tothom ha pogut treballar en l'anàlisi del document. Sincerament, no ha
estat un èxit de participació. Això ens ha de fer reflexionar a tots
plegats, polítics i ciutadans. Però continuarem treballant-hi perquè és
l'eina que ha de marcar les regles del joc al nostre poble.
La
vocació de la Regidoria de Participació és de promoure la feina
transversal amb més regidories i altres agents de la societat civil. A
Cultura, per exemple, treballem per obrir el Consell de Cultura a tota la ciutadania i convidar-hi, especialment, a grups i persones que participen activament en la gestió cultural del poble.
També s'ha donat més protagonisme a les entitats en la programació de les Festes populars.
Les de Tardor de 2012 es van consensuar entre diferents entitats que
van reunir-se i debatre propostes i el mateix s'està fent per la Festa
Major d'enguany, convocant trobades de les entitats que volen
participar-hi.
Com a novetat, aquest any 2012 s'han organitzat sessions informatives itinerants
sobre el pressupost, arribant a gairebé tots els barris. Així
s'aconsegueix una major proximitat del Govern, que explica les propostes
i respon a qüestions que formulen els ciutadans. La bona acollida que
han tingut fa que preveiem el mateix tipus de trobades per explicar
altres aspectes com els serveis bàsics de l'Ajuntament, ordenances
fiscals o polítiques de suport a les famílies.
I en temes de comunicació, conjuntament amb la regidoria homònima, s'ha treballat per aplicar el sistema de podcast als plens municipals, cosa que permet que qualsevol ciutadà consulti el seu contingut en qualsevol lloc a qualsevol moment; s'ha creat el compte de Twitter @santjustcat per fer difusió de les notícies més interessants; i s'ha potenciat el portal de tràmits i gestions.
Aquesta
és només una petita part de la feina feta. Sabem que encara en queda
molta per fer si volem complir el programa electoral. Per part nostra
garantim continuar treballant en aquesta línia de posar la màxima
informació de la gestió pública a l'abast de la ciutadania com a
encarregats temporals que som de la gestió dels afers de tothom.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada